1. Yleistä
1.1. Rehashop.fi – verkkokaupasta vastaa Marketta Airasmaa Oy (jäljempänä "Palvelun tarjoaja"). Rekisteröityessään Palvelun tarjoajan hallinnoimaan Rehashop.fi – verkkokauppaan tai ostaessaan tuotteita verkkokaupasta Verkkokaupan käyttäjät (jäljempänä ”Käyttäjä”) sitoutuvat asioimaan verkkokaupassa lain ja näiden käyttöehtojen mukaisesti. Alle 18-vuotiailta on kielletty tilauksen maksaminen luottokortilla.
1.2. Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palvelun tarjoajalle.
2. Muutokset
2.1. Palvelun tarjoajalla on oikeus milloin tahansa tehdä muutoksia Palveluun.
2.2. Palvelun tarjoajalla on oikeus muuttaa yksipuolisesti tämän käyttäjäsopimuksen ehtoja ilmoittamalla asiasta sähköpostilla, kirjallisesti tai Palvelun välityksellä Käyttäjälle. Käyttäjä hyväksyy muutokset palvelua käyttäessään.
3. Rekisteröityminen
3.1. Käyttäjä luo verkkotunnukset täyttämällä yhteystietolomakkeen ja valitsemalla itselleen käyttäjätunnuksen ja salasanan. Näin käyttäjä rekisteröityy rehashop.fi -verkkokaupan käyttäjäksi. Asiakasrekisterin tietosuojaseloste löytyy Palvelun tarjoajan verkkosivuilta otsikolla "Tietosuojaseloste".
3.2. Rekisteröityä voi luonnollinen ja juridinen henkilö.
3.3. Rekisteröityminen on maksutonta.
3.4. Palvelun tarjoaja voi halutessaan evätä rekisteröitymisen.
4. Henkilötiedot ja niiden käyttö
4.1. Käyttäjän antamat henkilötiedot kerätään ja tallennetaan Palvelun tarjoajan asiakasrekisteriin. Pakollisia tietoja ovat etunimi, sukunimi, katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, käyttäjätunnus ja salasana.
4.2. Palvelun tarjoaja ei luovuta tietoja ulkopuolisille.
4.3. Palvelun tarjoaja varaa itselleen oikeuden luovuttaa Käyttäjää koskevia tietoja viranomaisten käyttöön, mikäli Käyttäjä on toiminut lain ja hyvän tavan vastaisesti.
4.4. Palvelun tarjoajalla on oikeus evätä tilaus tarvittaessa.
4.5. Asiakasrekisterin tietoja voidaan käyttää sähköisessä suoramarkkinoinnissa vain, jos Käyttäjä on antanut tähän suostumuksensa.
4.6. Käyttäjällä on Palvelun kautta oikeus tarkistaa itseään koskevat henkilötiedot, muuttaa niitä tai poistaa tiedot rekisteristä kokonaan.
5. Käyttäjän vastuut ja velvollisuudet
5.1. Käyttäjä vastaa kaikesta käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan tapahtuvasta käytöstä, ja siitä, että käyttö noudattaa tämän sopimuksen ehtoja. Käyttäjä on vastuussa salasanan salassapidosta.
5.2. Käyttäjä sitoutuu käyttämään Palvelua vain lain ja hyvän tavan mukaisiin tarkoituksiin. Käyttäjä sitoutuu olemaan lähettämättä tai välittämättä Palvelussa materiaalia, joka on lain ja hyvän tavan vastaista, yllyttää tällaiseen toimintaan tai edistää sitä.
6. Riitojen ratkaisu
Tätä sopimusta koskevat riitaisuudet ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa Suomen lainsäädännön mukaan.
7. Tilaaminen
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassalla. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Yhteydenotot tilauksista tapahtuvat tilauksen yhteydessä annettuihin puhelinnumeroihin ja sähköpostiosoitteisiin. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Palvelun tilauksilla ei ole minimitilausrajaa. Tilauksiin lisätään toimituskulut tilaajan valitseman toimitustavan mukaisesti. Palvelun tarjoajan verkkosivuilla esitetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron, jonka suuruus ilmoitetaan asiakkaalle. Toimituskulu ilmoitetaan ostoskorisivulla. Tilauksen maksettava summa määräytyy tilaushetken hintojen mukaan. Palvelun tarjoaja pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Palvelun tarjoaja ei takaa, että sivuilla näytettäviä tuotteita on saatavilla. Mahdollisia etukoodeja voi käyttää vain yhden tilausta kohti. Erilaisia etuja, kuten etukoodia ja lahjakorttia ei voi yhdistää.
Onnistuneen tilauksen päättää tilausvahvistus, joka lähetetään automaattisesti Käyttäjän antamaan sähköpostiosoitteeseen. Tilausvahvistuksesta voi myöhemmin tarkistaa tilauksen tiedot. Kun tilaus on maksettu, se siirtyy käsiteltäväksi eikä tilausta voi enää muuttaa. Palvelun tarjoajalla on oikeus olla hyväksymättä tilausta syytä ilmoittamatta. Palvelun tarjoaja pidättää oikeuden tilauksen perumiseen myös selvien hintavirheiden osalta. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä siten, että Palvelun tarjoajan verkkokaupassa esillä olevan tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi tuotteen oikeasta hinnasta, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys. Ostamalla Palvelun tarjoajalta Käyttäjä hyväksyy, että Palvelun tarjoaja lähettää tilaajalle kirjepostia, sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseen ja toimitukseen liittyvissä asioissa.
7.1. Tilauksien käsittely
Tilaukset käsitellään ja lähetetään 1-3 arkipäivän kuluessa tilauksesta. Toimitusaika tilaushetkestä paketin saapumiseen kestää kolmesta arkipäivästä noin viikkoon, toimitus tapahtuu Suomen Postin kuljetuksella. Mittatilaustuotteiden toimitusaika poikkeaa tästä olennaisesti, eikä Palvelun tarjoaja vastaa tehtaan toimitusvaikeuksista.
7.2. Maksaminen
Tilaamalla Palveluntarjoajan tuotteita Käyttäjä sitoutuu maksuvelvollisuuteen ja pääsääntöisesti tilaus maksetaan ennen toimitusta. Tästä poikkeuksen muodostavat noudettavat tuotteet, jotka voidaan maksaa noudon yhteydessä. Oikeushenkilöt voivat tilata laskulla, joihin lisätään 5€ laskutuslisä.
Alle 18-vuotiailta on kielletty tilauksen maksaminen luottokortilla. Korttimaksaminen tapahtuu SSL-salatulla maksulomakkeella, josta tiedot lähetetään edelleen salattuna Luottokunnalle. Palvelun tarjoaja ei tallenna korttitietoja. Pankkitunnuksilla maksaessa Käyttäjä ohjataan suomalaisten verkkopankkien maksupalveluihin, joissa maksutapahtumat rekisteröidään pankin maksujärjestelmässä.
Maksun jälkeen Käyttäjä saa tilausvahvistuksen. Tilaukset toimitetaan pakettina.
7.2.1. Checkout maksunvälityspalvelu
Checkout on Käyttäjälle turvallinen maksutapa. Checkoutilla on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.
Checkout-maksunvälityspalvelu välittää Käyttäjän maksun Palvelun tarjoajalle. Maksun välittyminen Palvelun tarjoajalle näkyy tiliotteella tai luottokorttilaskulla nimellä Checkout Finland. Palvelun tarjoajan verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Palvelun tarjoaja huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Mikäli haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, ole yhteydessä olla yhteydessä suoraan Palvelun tarjoajaan.
Käyttäjä voi maksaa kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeilla (Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästöpankki, Osuuspankki, POP-pankki, Säästöpankki, S-pankki ja Ålandsbanken). Käyttäjän tiliotteella maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, joka välittää maksun Palvelun tarjoajalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.
https://checkout.fi/materiaalit/maksuehdot/
7.2.2. Lasku- ja osamaksupalvelut Checkoutin kautta
Lasku- ja osamaksupalveluita Checkoutin kautta tarjoavat OP, Collector, Jousto ja Svea. Collector ja Svea tarjoavat osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille. Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla myös rahoitusyhtiön ehdot. Collectorin yrityslaskun ehdot ovat tarjolla myös heidän sivuillaan: collector.se/upload/Partners/Agreements/CHECK/Credit_terms_All_comp_FI.pdf
Lue lisää lasku- ja osamaksutavoista:
collector.fi
jousto.com
webpay.svea.com/fi
Maksujenvälittäjän yhteystiedot:
Checkout Finland Oy
Eteläpuisto 2C, 33200 Tampere
Y-tunnus 2196606-6
OVT-tunnus 003721966066
Asiakaspalvelu
asiakaspalvelu@checkout.fi
0800 552 010 (0,00€/min + pvm)
Ma-su klo 6-23
https://checkout.fi/materiaalit/maksuehdot/
8. Kaupan peruuttaminen, viallinen tai kadonnut tuote
Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.
Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan asiakasnumerosi/nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten.
Palautusosoite:
Rehashop
Marketta Airasmaa Oy
Lapinlahdenkatu 8
00180 Helsinki
Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita tarkistusajan jälkeen, ole suoraan yhteydessä kauppiaaseen.
8.1. Peruuttamisohjeen malli
Peruuttamisoikeus
Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta.
Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä kun tavara on vastaanotettu.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille Marketta Airasmaa Oy Rehashop Lapinlahdenkatu 8, 00180 Helsinki, rehashop (at) kolumbus.fi päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Ilmoitamme teille viipymättä peruuttamisilmoituksen saapumisesta.
Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.
Peruuttamisen vaikutukset
Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tavaran takaisin tai kunnes olette osoittanut lähettäneenne tavaran takaisin.
Teidän on lähetettävä tavarat takaisin tai luovutettava ne meille osoitteeseen Marketta Airasmaa Oy Rehashop Lapinlahdenkatu 8, 00180 Helsinki viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
Teidän on vastattava tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista, jotka ovat pienehköjen pakettien osalta noin 12€ Suomen postin hinnaston mukaiset.
Liite II
Peruuttamislomakkeen malli
(täyttäkää ja palauttakaa tämä lomake vain siinä tapauksessa, että haluatte peruuttaa sopimuksen)
– Vastaanottaja [elinkeinonharjoittajan on lisättävä tähän nimensä, maantieteellinen osoitteensa ja, mikäli käytettävissä, faksinumeronsa ja sähköpostiosoitteensa]:
– Ilmoitan/Ilmoitamme (*), että haluan/haluamme (*) peruuttaa tekemäni/tekemämme (*) sopimuksen, joka koskee seuraavien tavaroiden toimittamista (*) / seuraavan palvelun suorittamista (*):
– Tilauspäivä (*)/Vastaanottopäivä (*)
– Kuluttajan nimi (*) / Kuluttajien nimet (*)
– Kuluttajan osoite (*) / Kuluttajien osoitteet (*)
– Kuluttajan allekirjoitus (*) / Kuluttajien allekirjoitukset (*) (vain jos lomake täytetään paperimuodossa)
– Päiväys
(*) Tarpeeton yliviivataan.
8.2. Viallinen tai kadonnut tuote
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin